|
Post by Emma on Jan 1, 2014 9:34:28 GMT
Tänne kaikki hoitomerkinnät, jotka eivät koske vain yhtähevosta!
Tallikirjaan saa kirjoittaa kuka vain, vaikka ei olisikiaan hoitaja. Myös talli päivikseen kirjoittamisesta saa HM:n ja virtuaali€uroja!
|
|
|
Post by Emma on Jan 6, 2014 13:55:06 GMT
6.1.2014 uusia asukkaita
Istuin keittiönpöydän ääressä juomassa kahvia. Oveen koputettiin ja äitini passitti minut avaamaan oven. Oven takana seisoi Anna ja hänen takanaan näin hevostrailerin. "Uudet hevoset tuli!" anna ilmoitti. "Ai kun kiva! Tuletko auttamaan niiden karsinaan viemisessä?" kysyin tytöltä. "Juu toki!" Laiotin kengät jalkaan ja lähdimme lampsimaan sateisessa säässä kohti tallia. Haimme riimunarut ja menimme ottamaan ponit pois traikusta. Anna otti Einon ja minä nappasin Minnin. Talutimme molemmat hevoset karsinoihinsa.
Otin Minniltä loimen pois ja annoin sille hieman heiniä. Kävimme hakemassa traikkua vetäneestä autosta satulan, suitset ja vähän harjoja, jotka tulivat mukana. Veimme ne satulahuoneeseen. Anna jäi järjestelemään satulahuonetta ja minä kävin viemässä hevosille heinät. Tarkistin tiineenä olleen Lidian kunnon ja silitin tamman sileää turpaa. Lidia hörisi minulle lempeästi.
Olin juuri lähdössä viemään ponilaan heiniä, kun Julia asteli talliin. "Moi Julia! Haluaisitko viedä Inalle ja Janetalle heinät?" kysyin tytöltä, jonka kasvot kirkastuivat. "Joo!" hän vastasi innokkaana. Anna tuli satulahuoneesta ja loi hymyn kasvoilleen. "Nyt siellä pitäisi olla vähän siistimpää", hän tokaisi. "Kiitos", vastasin ja hymyilin hänelle takaisin. "Lähtisitkö kanssani maastoon?" kysyin. Juliakin taisi kuulla äskeisen sanomani ja oli heti innokkaana lähdössä mukaan. Anna otti Leon, Julia Inan ja minä valitsin alleni Sandran. Kaikki hoitivat hevoset nopeasti ja pian olimmekin jo pihatiellä lampsimassa kohti lukuisia metsäpolkuja.
Päätimme suunnata helpommalle maastoeste-radalle. otimme pätkän ravia ja laukkaa, ennenkuin hyppäsimme. Ensin menin minä Sandran kanssa. Sandra innosti hieman, mutta sain sen pidettyä hallinnassani. Seuraavaksi tuli Julia Inan kanssa ja poni ylitti esteet varmasti. Annalla ja Leollakin meni hienosti ja pian jatkoimme matkaa toiselle osalle. Seuraavaan pätkään kuului kaksi pientä tukkiestettä ja yksi risu ristikko. Julia meni tälläkertaa ekana ja yhtä kieltoa tukkiesteelle lukuunottamatta heillä meni todella hienosti. Minä menin seuraavana ja ennekuin huomasinkaan, kaikki olivat suorittaneet esteet. Päätimme jättää hyppelyt siihen ja lähdimme ravailemaan tallille päin. Viimeiset 300 metriä - jotka olivat hiekkatietä - kävelimme rauhassa hevosten höristessä. Kaikki hevoset olivat tehneet hyvää työtä ja he ansaitsivat porkkanaa.
Tallilla purimme varusteet ja harjasimme ponit kiiltäviksi. Minä kävin hakemassa sisältä porkkanaa ja annoimme porkkanat hevosille. Tämän jälkeen siivosimme Annan kanssa karsinat ja kävimme juomassa kahvit kotonani.
~Emma
|
|